... enkä minä ole saanut juuri mitään aikaan. Ei silti, että tarvitsisikaan.
Kaupassa kävin, kuten aamulla kirjoitinkin. Kävin myös ensin pankkitillä katsomassa, paljonko sitä ruokarahaa on jäljellä ja eihän sitä ollut kuin vähän päälle 70 euroa ja tässä on kuitenkin vielä kolme viikkoa seuraavaan päivärahaan, eli työmarkkinatukeen. Tulee olemaan aika haastavaa saada ravitsevaa ruokaa tässä lähitulevaisuudessa. Varsinkin, kun täytyy muistaa, että myös kaksi kissaani tarvitsevat ruokaa, kissanhiekkaa jne. No, kaupassa oli onneksi Saludokahvi sellasessa tarjouksessa, että sain kympillä kolme pakettia! Sillä nyt pärjään tämän loppuajan ainakin, mulla kun kuluu suunnilleen paketti viikossa. (Toivottavasti ei käy paljon vieraita :) )

Sitten kauppareissun jälkeen vein kissat ulos takapihalle ja istuin itsekin portailla ja vetelin nautinnollisesti 400 gramman purkin pähkinäruisjugurttia samalla mietiskellen niitä näitä ja tuijotellen taivaalle...
(kuva kissoista ei tosin ole tältä päivältä)

 
Sisääntullessani soi ovikello. Naapurin Seija tuli tuomaan minulle lämpimäispullia! Voi, miten olinkin yllättynty. Hän siellä iloisena neljän vielä lämpimän pikkupullan kanssa sanoo; "toin sulle vähän päiväkahviseuraa, kun just leivoin". Tuo on kyllä nykyään aika harvinaiseta, että naapurille viedään lämpimäisiä. Ennenhän se oli maalla tapana... No, joka tapauksessa se teki mieleni iloiseksi ja olenkin jo syönyt kaksi pullista ja hyviä olivat. Säästin toiset kaksi jos vaikka saunakahvit keittäisin illalla.

Tänään on siis minun saunavuoroni ja olen ajatellut, että värjään hiukseni kun tulen saunasta. Ostin pari päivää sitten (vaikkei olisi pitänyt, rahatilanteeni huomioonottaen) ekohoitolasta kasviväriä. Saas nähdä sitten miten se toimii harmaantuvissa hiuksissani...

Joo, mutta yhdessä vaiheessa päivää kuitenkin melkeinpä vakaasti ajattelin alkaa maalaamaan. VIIMEINKIN!  En kuitenkaan alkanut. Kun olin etsimässä vanhaa sanomalehteä lehtikorista pöydän suojaksi värien ja muitten alle, niin huomasinkin yhtäkkiä alkaneeni lukea tuota lehteä! Siinä sit vierähtikin niin pitkä tovi, että mulle tuli jo nälkäkin. Nyt olen sitten istunut tietokoneella vatsa täynnä äsken kokkaamaani soijarouhemureketta ja uusia perunoita. 
Olen myös vakaasti päättänyt pudottaa joitakin kiloja painoani, joka on alkanut uhkaavasti kohota. Painoindeksini on nyt 26. Etsin netistä sellasen laskurin ja ajattelin alkaa merkkaamaan joka päivä mitä syön ja miten liikun. Senkummemmin en ala pihistelemään toistaiseksi ruoka-annoksistani. Mutta jos joitakin viikkoja seurattuani huomaan, että syön paljon yli tarpeen, niin silloin alan laskemaan kaloreita jo syödessäni -tai siis ennen sitä :)
Nyt vain merkaan sinne laskuriin mitä oon syönyt ja se laskee kaiken kalorimäärän. Tänään, tähän asti olen syönyt vajaasti, eli voisin syödä vielä n 700 caloria, jotta tulisi se oma kalorintarve täyteen. Mutta sillä määrällä siis en tietenkään laihdu yhtään. Jos en syö tänään enää mitään (ehkä jätän ne pullatkin huomiselle) niin tällä määrällä, mikäli se olisi jokapäiväistä minun pitäisi laihtua noin puoli kiloa viikossa.
Pian alkaa muuten telkkarista eräs filmi, jonka ehdin katsoa ennen saunaan menoa, joten lopetan nyt tähän mutta palaan taas... Kuvassa takapihallani kasvava Dahlia. :)